2014. március 27., csütörtök

Gyerekmanccsal készített kókusztejes raffaello kocka

 Elvileg nem nagyon ehetek kész süteményeket, édességeket az adalékanyagok miatt. Ha nyugodtan akarom fogyasztani őket (stresszmentesen süteményt? Persze, hogy nem, áááá, de most ne gondoljunk a zsírpárnákra!!) jobb ha magam készítem. Mielőtt bárki sikító frászt kapna a sok bio cucc miatt, megjegyezném, nem vagyok biomániás, sok mindenből azért választom, mert inkább nem tartalmaznak adalékanyagot. Íme a közkedvelt raffaelós süti, egészségesebb formában:





A tészta:
2 tojás
1/2 bögre nyírfaporcukor
1/2 bögre magas zsírtartalmú vaj vegáknak kókuszzsír
2 doboz bio kókusztej (egyenként 200 ml)
1 bio csomag sütőpor
2 bögre bio barna rizsliszt vagy rizsliszt
1/2 bögre nagyszálas kókuszreszelék (kalifa pl.) összekeverve 1/2 bögre nyírfaporcukorral

A díszítés:
1 bögre habtejszín (én nem szívesen használok növényit, mert tele van adalékanyaggal)
2 ek. nagyszálas kókuszreszelék (kalifa pl.) elkeverve 2. ek. nyírfaporcukorral

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, majd a kis kuktámmal a felvert egész tojásokhoz hozzákevertettem a szobahőmérsékleten felolvadt vajat, a nyírfaporcukrot, a kókusztejet, s végül a sütőporral elkevert lisztet. A végén, amikor már túl sűrű volt a tészta, segítettem elegyengetni neki.
Egy kivajazott nagyobb jénaiba simítottuk a tésztát, majd a kisfiam megszórta a sütemény tetejét a nyírfaporcukorral összekevert kókuszreszelékkel. 
A tészta kb. 40 perc alatt változott süteménnyé, alulról érkező meleggel sütve. A készenlétében a szokásos hústűvel bizonyosodtam meg.
A még meleg süteményt meglocsoltam a habtejszínnel, és a kis kukta megszórta a porcukros kókuszreszelékkel. 
Fotózás után azonnal falni kezdtük. 


Nincsenek megjegyzések: