2010. március 14., vasárnap

Céklapüré sülthús mellé


Valahogy eddig a cékla kimaradt Zalán a hozzátáplálásnál, pedig teljesen kézenfekvő lett volna. Most, hogy krumplival megfőztem neki natúr, és persze megkóstoltam, rájöttem, ez némi fűszerezéssel remek köret lenné sült hús mellé.

3 nagy cékla
3 közepes burgonya
1 tk. só, majd még ugyanennyi
frissen őrölt bors
frissen reszelt szerecsendió

A kétféle zöldséget, megmostam, meghámoztam, kockára vágtam és sós vízben puhára főztem közepes hőfokon. Néha ránéztem, és ha kellett pótoltam az elpárolgott vizet. Hagytam kicsit kihűlni, majd botmixerrel összezúztam. Hagytam a vizet rajta, annyi kellett neki, hogy puha maradjon. Fűszereztem, utána sóztam. Gondolkodtam tejszínen, de így is tökéletes volt. Az íze, mintha legalábbis húslevesben főtt volna. A fokhagyma is átment az agyamon, de inkább a húsba szurkáltam bőven, amit mellé adtam.

Egyben sütöttem ki disznóhús darabokat, amiket a következőképpen ízesítettem: Mélyen lyukakat fúrtam a kés hegyével a húsba, ide fél gerezd fokhagymákat szurkáltam. Fél kiló húshoz 8 gerezdnyit. Sóztam, borsoztam, bekentem mustárral, majd egy jénai aljába raktam. Minimális vizet és olajat öntöttem alá, a tetejére 1 szelet zsírszalonnnát csíkoztam fel.

Nincsenek megjegyzések: