2017. március 10., péntek

Citromos-habcsókos álomtorta


Igazán nem panaszkodhatom, pár naponta süthetek valamit. A kisfiam első osztályos, és a tanító nénik engedik, hogy a gyerekek születésnapot tartsanak. A kisfiam laktózérzékeny így mindig azt eszi bent, amit én sütök a számára.
Most csak annyit kért citromos legyen.

Ezt a tortát több receptből gyúrtam össze. A torta alapját bátran ajánlom: http://kiskukta.blogspot.hu/2010/11/tortalap.html
A krém és a habcsókos tető: a http://mimiesmamaminikonyhaja.blogspot.hu/2013/03/habos-citromtorta-nevnapra.html oldalról van.
A cukormennyiségében változtattam, és abban, hogy minden összetevő búza- illetve laktózmentes.
Nem szeretem, és a műtött gyomrom sem bírja a mindenféle édesítőszereket, így mindössze a kevesebb cukor mennyiséggel tudok javítani a cukorbeviteli helyzetünkön :-)
Elöljáróban annyit, hogy macerás, sok tálas, sok mosogatnivalós, de nagyon finom torta, aminek az elkészítését ez esetben is több volt leírni, mint elkészíteni.

Tortaalap
3 tojás összesen 160 grammnyi
70 g cukor+ 30 g a habba
175 g Schär B mix liszt
75 ml olaj
75 ml laktózmentes tej
2 tojás
1/2 cs gluténmentes sütőpor

Citromkrém 
60 g cukor
80 ml friss citromlé
60 g laktózmentes vaj
1/2 tk kukoricakeményítő
3 tojássárgája
1 közepes citrom finomra reszelt héja

Habcsók
3 tojásfehérje
90 g kristálycukor

Első tál: A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem és betettem a hűtőbe.
Második tál: Éphogy összekevertem a tejet, az olajat, a tojássárgákat és a cukort.
Harmadik tál: a lisztet összekevertem a sütőporral

A tojássárgájás keveréket kanalanként összedolgoztam a sütőporos liszttel, a robotgéppel sokáig kevertem, hogy jól alámenjen a levegő. Majd kanalanként fellazítottam a felvert tojáshabbal.

Kivajazott tortaformába öntöttem, s mielőtt még betettem a sütőbe - ezt a lépést sosem hagyom ki- a formát ide-odadöntve, oldalára húzogattam a tésztát, hogy sülés közben jobban tudjon kapaszkodni a tészta, ne essen befelé össze.

160 fokon negyven perc alatt sült könnyűvé. Amikor kihűlt kettévágtam.

Felvertem a tojásfehérjék habját. Egy lábosban alacsony hőmérsékleten összeolvasztottam az első négy hozzávalót, majd lassan hozzákevertem a tojássárgáját is, nagyon óvatosan, nehogy összeránduljon, folyamatosan kavarva besűrítettem, legvégül belekevertem a reszelt citromhéjat is. Félretettem hűlni, addig a cukorral fényesre vertem a tojások fehérjét.

A tortalapot kettévágtam, a citromos krémet kettéosztottam, az egyik felével megkentem az alsó tortalapot, amit befedtem a másik tortalappal, amit bekentem a maradék krémmel. Erre halmoztam rusztikusan a tojásfehérje cukorral felvert habját. Mintegy 100 C fokon megszárítottam.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elkészítettem, nagyon finom lett. Kellemes, harmonikus ízvilág. Ajánlom szeretettel!

Eperlány írta...

Köszönöm a visszajelzést! Örülök.