2014. március 17., hétfő

Sült zöldséges lasagne

A lasagne-ban az a jó, hogy az éjszaka közepén előkészíthető, mégis másnap ebédidőben tökéletes melegen asztalra rakható. 

1 közepes padlizsán
2 cukkini
3 kápia paprika vagy 3 kaliforniai paprika
6 sárgarépa
3 lila hagyma
12 lap lasagne tészta
fél liter tej
1 dl tejszín
1 ek. barna rizsliszt
2 dkg vaj a besamelhez és némi a jénai kikenéséhez
2 gerezd fokhagyma
só, bors, szerecsendió
1/2 dl olívaolaj
5 dkg eidami sajt

1. Kibéleltem alufóliával egy sütőlapot.
2. Felszeleteltem és felsorakoztattam rajta a zöldségeket, hogy egy ecsettel gyorsan beolajozzam, majd besózzam őket.
3. Kaptak 220 fokot grill funkción, mintegy tíz percig.
4. Felmelegítettem a tejet. A vajat felolvasztottam egy másik lábasban, beleszórtam a rizslisztet, felöntöttem a meleg tejet, és addig kavartam közepes hőfokon míg sűrű besamelt nem kaptam. Egy kis tejszínnel tovább krémesítettem, belenyomtam a fokhagymákat, jól megszórtam sóval és borssal, és bőven reszeltem bele szerecsendiót. Majd beleszórtam a lereszelt sajt felét.
5. Fogtam egy jénait, kivajaztam, és sorjázni kezdtem: tészta, padlizsán, besamel, tészta, paprika, hagyma, besamel, tészta, cukkini, besamel, tészta, sárgarépa besamel és nagyon sok sajt. 
6. Újra jött a sütő, ezúttal 170 fokon, húsz percig.


Nincsenek megjegyzések: