2009. június 11., csütörtök

Téli zöldborsós virsli - nyáron

Most már aztán tényleg itt van, a gyorsan, egyszerűen, finomat- Stahl, illetve a pár perc alatt vacsora a la Nigella, és még sorolhatnám televíziós szakácsok és szakácsnők jelmondatának időszaka. Hiszen, enni kell, viszont idő kevés marad a főzésre, még akkor is, ha éppen ez az egyik kedvenc fáradtság-, és stressz űző foglalatosságom. Bár ez valamivel macerásabb étel, Maci kívánságára elkészítettem. Közben sterilizálta a mikró a tejfejőt, és a laktoherb tea meg tette a hatását, mert közben-közben kortyolgattam. Mert amúgy meg elfelejtem inni.

Amit meg érdemes tudni a kajáról, gyermekkorom első kedvenc gasztro próbálkozásainak egyike, amit egy kicsiknek szóló szakácskönyvből vettem. A recept úgy változott, ahogy fejlődtem, vagy ahogy emlékeztem a receptre, ugyanis a szakácskönyvemnek menetközben lába kélt. Ma is síratom.





S hogyan készül a téli kaja, nyáron? Íme:
Jó nagy fej hagymát olajon megdinsztelünk, rádobunk 4-5 szál karikára vágott virslit kicsit együtt pirítjuk, megszórjuk fél teáskanál pirospaprikával, só, bors, 2 gerezd zúzott fokhagyma, hozzáöntünk fél csomag friss vagy mélyhűtött zöldborsót, aláöntünk egy kis vizet, fedő alatt pároljuk. Közben kisütünk egy nagyobb adag krumplit, amit megsózva hozzáadunk a virslis zöldborsóhoz, de előtte még borssal, sóval utána ízesíthetünk.

Én savanyúsággal eszem, Maci ketchuppel. Szoktam hozzá egy öntetet is készíteni: ugyanannyi ketchup és mustár, bele sok-sok feketebors.

Nincsenek megjegyzések: