2010. március 13., szombat

Hamis spárga-rakottas


Kényszerszülőtte étel ez, ám ennek ellenére nagyon frappáns és finom. Volt itthon előre sózott, borsozott olajon átsütött csirkemell (ami a szecsuanihoz túl sok lett volna), ezzel kellett valamit kezdenem. Ám hónap végén kevés készpénzzel a zsebemen, és üresedő konyhapolccal (jön a tavasz, lassan már mindent elfőztem ami a fagyasztóban és a stelázsin leledzett) valami olcsó megoldás kellett. Nem akartam semmilyen levest, vagy ragut, tokányt gyártani belőle.

Valami zöldségesre vágytam. Az élelmiszer üzlet polcait nézegetve megláttam a zacskós snidlinges levest. Lekaptam, és ez lett belőle:

40-50 dkg csirkemell
kb. 1 kg krumpli
1 zacskó snidlinges spárgaleves+ 1/2 l víz+1 gerezd fokhagyma
10 dkg sajt

bors
szerecsendió

Tehát a csirkehúst még előző nap kockákra vágtam, sóztam-borsoztam olajon előre sütöttem egy serpenyőben. Másnap a krumplit megpucoltam, karikára vágtam és megfőztem. Mivel Zalán közben felébredt, és őt meg kellett etetnem, így jól össze főtt, de nem is baj, legközelebb direkt össze is töröm. Fogtam egy jénait, kivajaztam, morzsáztam. Az aljára fektettem egy sor krumplit, sóztam, borsoztam és ráreszeltem némi szerecsendiót is. Erre került egy sor hús. Itt jött a svédcsavar, fogtam a zacskós snidlinglevest, ahogy azon elő volt írva vízzel megfőztem, és belenyomtam egy nagy gerezd fokhagymát. Ezzel öntöttem le a jénaiban várakozó krumplit és húst, majd megint jött rá egy sor krumpli, a fűszerek, a hús és a krémleves. Végezetül sajttal megszórtam a tetejét. 180 fokon 30 perc alatt készre sütöttem. Csemege uborkával ettük.

Nincsenek megjegyzések: