2010. március 2., kedd

Thai csirke ahogy mi szeretjük


Ha nem kerámilapos tűzhelyem lenne, akkor heti rendszerességel főznék wokban, mert imádom, de sajnos le kell erről mondanom, mert még is csak jobb, ha igazi tűz ropog alatta. Mindenesetre azért így is nagyon finom ez az étel, amit szintén a testvéremtől tanultam. Ha jól emlékszem, én 21 éves voltam, ő meg csak tizennégy amikor valami ilyesmit készített nekem. Azóta sokféleképen főztem már, kíváncsi lennék, náluk mikor és milyen módon volt ez utoljára az asztalon.


1 csíkokra vágott csirkemellfilé
2 sárgarépa csíkokra vágva
1 doboz bambusz
1 doboz bébikukorica
1 vöröshagyma félkarikákra vágva
15 dkg zöldborsó
1 tk. curry
1 doboz kókusztej
1 ek. rizsliszt
1 ek. olaj


Az összes zöldséget és a húst is előkészítem. Felforrósítom a wok-ot, beledobom a hagymát és máris zuttyintom rá az olajat, kicsit hagyom sülni, hozzáadom a húst, átforgatom, és már adagolom is hozzá egymás után sorba a többi zöldséget, és a szépen rázom folyamatosan az edényt, vagy ha nem bírja a kezem, egy lapáttal forgatom a hozzávalókat. Ha szépen átsültek jó roppanósra, megszórom a curryvel, sózom és felöntöm a kókusztejjel. Ha túl híg lenne rizsliszttel besűrítem. Ha nem túl drága, akkor egy sárga és/vagy 1 piros kaliforniai paprikát is beleszoktam csíkozni.
Köménymagos jázmin vagy basmati rizzsel tálalom.

Nincsenek megjegyzések: