2010. február 26., péntek

Téli lasagne


A lasagne-t a legtöbbször bolognaiasan vagy spenótosan készítem. Legutóbb viszont, friss alapanyagok híján, mondhatni, egy téliesített változatával álltam elő, mert kizárólag abból főztem, amit itthon találtam. Mivel nincs fűszerkertem, szárított zöldeket használtam. A hús a fagyasztóból került elő. Az agyon turbózott mű paradicsomot igyekszem elkerülni, így maradt az üveges változat. Ráadásul a lasagne-m eredetileg valamilyen ragunak indult rizzsel, csak éppen menetközben rájöttem, inkább szószt ennék valamilyen tésztával. Így született ez az egyszerű, de finom változat.

1 csíkokra vágott csirkemell
1 üveg (690 g) passzírozott paradicsom
10 dkg fekete magozott olajbogyó
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

bors
1 kk. szárított bazsalikom
1 kk. szárított oregano
2-3 tk. cukor
12 lap lasagne tészta
némi vaj, és zsemlemorzsa
2 ek. olaj
Besamell: 5 dkg vaj, 5 dkg liszt, 1/2 liter tej, 1 gerezd fokhagyma, só, bors, szerecsendió

A sóval, borssal beszórt, kevés olajon hirtelen elősütött, csíkokra vágott hús mellé dobtam a kockákra vágott vöröshagymát, pár percig együtt sütöttem őket, majd felöntöttem az egészet a passzírozott paradicsommal. Fűszereztem sóval, borssal, oreganóval és bazsalikommal. Hozzádobtam a fokhagymát, és mivel esküszöm arra, hogy a paradicsom ízét a cukor dobja fel, zuttyintottam abból is bele, inkább három, mint két teáskanállal. Rottyantottam rajta még egyet, majd beleszórtam az olívabogyókat, és csendesebbre vettem az étel alatt a meleget.
Elkészítettem a besamellt: a tejet mikróban megmelegítettem. A vajat felolvasztottam egy kis szószos lábosban, megszórtam a liszttel, míg kissé meg nem barnult, óvatosan kevergetve pirítottam, majd lassan felengedtem a tejjel, és míg be nem sűrűsödött szépen kevergettem a mártást. Sóztam, borosztam, reszeltem bele szerecsendiót, aprítottam bele fokhagymát.
Ezalatt bemelegítettem a sütőt 180 fokra, a besamell elkészítése után kivajaztam egy jénait, leszórtam zsemlemorzsával, majd leterítettem egy sor tésztával az alját. Erre került a besamell, majd a paradicsomos ragu, amit beterítettem újabb sor tésztával. S így tovább. A tetejére ragu került, amit megszórtam sajttal, és fél óra alatt készre sütöttem a tésztát.

Nincsenek megjegyzések: