2010. február 16., kedd

Csoki nélküli moszkauer, avagy narancsos keksz

Hetek óta szerettem volna moszkauert sütni, ki is néztem rá Stahl Judit receptjét, mert az eléggé egyszerűenk és nagyszerűnek tűnt, és ami a legfontosabb nagyon csokisnak. Az is. Egyszerű és nagyszerű. Csak éppen az enyém nem lett csokis. Mire ugyanis odaértem volna, hogy rá kerekítsem a tetejére, (na meg lefotózzam) bizony a nagyobb része eltűnt a sütinek (valami érthetetlen módon egy Maci ólálkodott a konyhámban).

Így egyszerűen narancsos süti maradt.

Kép nélkül, íme a recept:
10 dkg őrölt mandula (a recept ír mogyorót vagy diót is)
5 dkg cukrozott narancshéj (mivel nincs mérlegem, gyanítom volt az 8-10 dkg is)
5 dkg vaj
5 ek. tejszín (diéta ide vagy oda, a 20 %, az 20 %)
5 dkg cukor
3 dkg liszt helyett 5 dkg

(és a lemaradt csoki, ami 10 dkg lett volna 2 dkg olajjal)

Stahlhoz képest gyorsítva írom. Sütőt előmelegítettem 175 fokra. Meghámoztam egy narancsot, a narancshéját felaprítottam és összekevertem 1 tk. cukorral (mivel nem veszem meg ezt készen) és összekevertem az őrölt mandulával.
Kis lábosban alsó hangon összemelegítettem a vajat, a tejszínt és a cukrot, majd amikor felolvadt benn minden, felforraltam, s ahogy SJ írta zonnal le is kaptam a tűzről, ahogy felforrt. Ekkor hozzákevertem a mandulás-narancshéjas egyvelget és a lisztet is. "Előírás szerint" egy lapos tepsibe sütőpapírt fektettem, és a tésztából kis halmokat tettem teáskanállal 5-5 cm-es távolságokra gymástól. Kicsit le is lapogattam a halmokat. Majd megsütöttem 12 alatt.
Legközelebb olvasztott csokival is megkenem, de így is nagyon finom narancsos süti volt.

Nincsenek megjegyzések: