2010. április 7., szerda

Kolbászos-zöldborsós spagetti

Annyira elfáradtam az utóbbi időben, most hogy Zalánnak napokig magas láza volt, s közben meg írnom kellett a szakdogámat, hogy tegnap este, mint aki jól végezte a dolgát egyszerűen ledobtam magamat a tévé elé, miután a kis főhercegem elaludt. S csak ma reggel eszméltem rá, hogy nem főztem ebédet a ház urának. Így gyorsan kellett cselekednem. Ennek lett vége ez a kolbászos-zöldborsós spagetti.


25 dkg durum tésztából spagetti, 20 dkg mélyhűtött zöldborsó, fél szál parasztkolbász, 1 ek. fehérbor ecet, 1 tömlős natúr camping sajt, 1 duci gerezd fokhagyma, bőségesen só és bors, 2 csipet őrölt kömény, 1 csomag petrezselyem, 1 ek. só nélküli bio "vegeta", 5 dkg vaj, 10 dkg füstölt trappista

A tésztát bő sós vízben kifőztem a szokásos módon. Míg az főtt, elkészítettem rá a ragut. Vajon megfuttattam a karikára vágott kolbászt, nyakon zúdítottam az ecettel, magas lángon hagytam, hogy elpárologjon, majd hozzádobtam a fagyos zöldborsó golyókat, átforgattam, majd felöntöttem az egészet 1 dl vízzel. Míg a víz fele el nem párolgott alatta, addig felaprítottam a fokhagymát, hozzáadtam, majd belenyomtam a krémsajtot és sóztam, borsoztam és belekevertem a bio "vegetát" is. Hagytam egyet rottyanni még a tűzhelyen, majd a kifőtt tésztát beleszedtem, és hagytam, hogy a tészta főző levéből is jusson. Gondosan elkevertem az egészet, megszórtam petrezselyemmel és őrölt köménnyel. Reszelt sajttal a tetején csomagoltam.

1 megjegyzés:

kiselefánt írta...

Imádom! Én is szoktam készíteni :)))