2011. november 21., hétfő

Három lisztes-almás-rozmaringos sütemény, ínyenceknek

 A hétvégén sütött, megunhatatlan barackos túrós rácsost Zalán ma reggel már hiába kereste. Így neki álltam fahéjas csigát sütni, de liszt már akkor hibádzott, amikor még csak a kimérésénél tartottam. Viszont, rám kacsintott egy tál frissen szedett rozmaring, amit tegnap arattam le az erkélyemen, mielőtt még megfagyott volna. Az osztásból-szorzásból, s a házi készletből, a következő sütemény született:


Három lisztes-almás-rozmaringos sütemény

20 dkg bio búzaliszt
10 dkg bio tönkölybúza liszt
15 dkg nio rizsliszt
5 dkg cukor
1 ek. vaníliáscukor
1/2 tasak instant élesztő
5 dkg vaj
2 dl tej
1 tojás


Töltelék: 
3 durvára reszelt alma
1 ek. citromlé, 
2 ek. fahéj
2 ág rozmaring
10 dkg vaj


A vajat és a cukrot a tejjel langyosra melegítettem. A háromféle lisztet az élesztőporral és a vaníliáscukorral egy nagy keverő tálban összekevertem. A tojást lazán felvertem. A liszthez hozzáadagoltam a cukros-vajas tejet úgy, hogy a késes robotgép már dolgozott, s közben a tojást is hozzáadagoltam. Az így elkészült tésztát lefedtem, és hagytam fél óra alatt felfutni.


Bekapcsoltam a sütőt 200 C fokra. Egy nem túl nagy tepsit kivajaztam, s a tészta felét elsimítottam benne. Erre rámorzsoltam a vajat, belesimítottam az almát, meglocsoltam a citromlével, megszórtam bőven fahéjjal, és az apróra vágott friss rozmaringgal. A tölteléket befedtem a maradék tésztával. Lefedtem, és mintegy fél óra alatt készre sütöttem. 


Még melegen, cukros tejföllel ettük. 


Friss rozmaring az erkélyről
Töltelékre még egy adag tészta
Készre sülve

2 megjegyzés:

Roza írta...

Nagyon szép, guszta süti:)

Eperlány írta...

Köszönöm. Nagyon finom is volt! :-)