2012. június 9., szombat

Hétköznapi süti: tészta, puding, gyümölcs

Kriszta barátnőm nyűgözött le ezzel a pofonegyszerű ötlettel: piskóta tészta, rá vaníliás puding, a tetejére eper. Rémlik, hogy kislányként az első sütiim között szerepelhetett. Zalánnak kimondottan tetszett, hogy minden kockán egy-egy szem szamóca csücsült. 
A képen látható alapja, gazdasági okokból (tojás ára) a közismert bögrés-joghurtos kevert süti alap volt. 




1 pohár natúr joghurt (ez nálam a Cserpes-féle)
2 pohár liszt
1 (és fél, de nálam csak egy) pohár nádcukor
2 tojás
1 ek. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
1/2 pohár olaj
1 csipet só


krém:
1 csomag Byodo bio vaníliás pudingpor (ez gluténmentes, és nincs benne se színezőanyag, se ízfokozó) de persze lehet másmilyen is.
1/2 liter tej
2 ek. nádcukor


A tojást külön felvertem a sóval, majd összekevertem az olajjal, a joghurttal, beleszitáltam a lisztet, a sütőport és a cukrot is rászórtam és az egészet jól összekevertem. 180 C fokra előmelegített sütőben kb. légkeverésen 35 perc alatt megsütöttem. 
Elkészítettem a vaníliás pudingot: Feltettem melegedni a tejet, addig egy külön tálban a 6 kanálnyi hideg tejjel elkevertem a pudingport és a cukrot, a felmelegedett tejeslábost lehúztam a tűzről beleöntöttem a kikevert pudingport, visszatettem a tűzhelyre, és folyton kevergetve újra felfőztem). 
A kész pudingot még melegen rákentem a kihűlt sütemény tetejére. Gondolatban megterveztem, mekkora kockákra vágom majd fel a sütit, és minden kocka tetejére egy-egy félbevágott szamóca szemet csücsültettem. 





Nincsenek megjegyzések: