2012. június 1., péntek

Piros tészta, azaz klasszikus paradicsomos tészta gyerekeknek

Minden anyukának van egy paradicsomos tészta receptje. Egy egyszerű változat, tészta, ami nem bolognai, nem milánói, egyszerűbb, gyorsabb a húsos szószoknál, azaz a klasszikus paradicsomos. Persze lehet tovább bolondítani sonkával vagy húsgombóccal is. A piros tésztát a legtöbb gyerek, legalább egy kis ideig, szereti. Zalán hol megeszi, hol nem. Ma éppen falta. 




Piros tészta, azaz paradicsomos spagetti


1 vöröshagyma
1 ek. olíva
6 db paradicsom
1 marék bazsalikom
1 tk. nádcukor
2 gerezd fokhagyma
só, bors
tetszés szerint egy marék zöld vagy fekete olívabogyó, vagy semmi, ha a gyerek nem szereti
intenzív pirosság esetére 1-2 ek. bio/adalékanyag mentes paradicsom sűrítmény 
25 dkg spagetti
sajt (Mondanám, ízlés szerint. De talán gyerekeknél, bármilyen szörnyen hangzik, nem parmezánnal, inkább trappistával tálalom, hogy egyszerűbb, otthonosabb ízű legyen. Zalán a parmezánt nem, de a gruyere-t nagyon szereti)


A paradicsomokat forró, majd hideg vízbe mártva megszabadítottam a héjától. A hagymát egészen apróra kockáztam, a paradicsomot felszeleteltem, a fokhagymát összezúztam, a bazsalikomot felaprítottam. 
Az olajon üvegesre pároltam a hagymát, beledobtam a paradicsomokat, megszórtam a cukorral és hagytam, hogy összeessen a paradicsom, már meg is sóztam, borsoztam, hozzáadtam a fokhagymát és a bazsalikomot. Ha nem szokott elég piros lenni, akkor egy-két evőkanálnyi paradicsom sűrítménnyel továbbszínezem, ma nem kellett. Most nem került rá olívabogyó, mert nem volt itthon, pedig Zalán azt is szereti. Ha nagyon húsra éhes akkor sonkát vágok neki bele, vagy húsgombócot készítek neki, ráérősen házilag, sebesen viszont Ikeás formulában. 
A kifőtt tésztával összekeverjük és jó sok sajttal megszórjuk. 

Nincsenek megjegyzések: