2014. szeptember 17., szerda

Búzamentes piskótatekercs

Régen örültem már valamilyen eredményemnek ennyire: megsütöttem az első búzamentes süteményemet! Annak, aki már régóta búzamentesen tüsténkedik a konyhában egy piskótatekercs nem nagy tudomány. Én mégis féltem tőle. Pedig, ha tudtam volna előre! 

Na, persze a búzalisztből sütött sem az ördögtől ered. A szabályokat mindenki ismeri: a tojás sárgáját a cukorra habosra kell keverni, a fehér részét olyan keményre, hogy a fejünk fölé fordított tálból se csússzon ránk a hab, amennyi tojás, annyi liszt, amit kanalanként kell elkeverni cukros sárgájával, majd a legvégén, a lehető legóvatosabban kell belekeverni a fehérjéből felvert habot. Na kérem, a kutya ott van elhantolva, hogy a búzaliszt azonnal csirizesedig, nehezebben válik egyneművé a többi alkotóval. Vannak, akik ilyenkor buborékos és/vagy hideg vizet kevernek hozzá, de legalább sütőport. És ha meg is sül, a végén, ahogy elzárják a sütőt, kiemelik a sütőt az bizony összeesik. 


A speciális búzamentes lisztkeverék itt viszont annyira jól működik, hogy semmi trükkre nem volt szükségem. (félek erről a benne lévő stabilizátor és térfogatnövelő is tehet, de mindent nem lehet elsőre kiszűrni) Ráadásul pillanatok alatt megsült, és utána sem esett össze a tészta. Az íze meg szinte ugyanolyan, talán leheletnyivel édesebb.




A recept amúgy magán a liszt zacskóján szerepel, én csak minden alapanyagból egyel többet tettem:


5 ek. Glutenix Alfa-Mix Glutén-, és búzamentes lisztkeverék

5 tojás
5 ek. nyírfacukor

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, alul és felül módon. Majd egy alufóliát fektettem egy jókora tepsibe, és azt jól kivajaztam. Ezt követően jött a lényeg: a tojások fehérjét kemény habbá vertem. A próba most a saját fejem volt, mivel Zalán már aludt ekkor (biztos, ami biztos, az első süti próbálkozásnál csendre és nyugalomra volt szükségem!) mivel nem ömlött rám, a sárgáját is habosra kevertem a cukorral. Majd hasonlóan a búzalisztes változatnál jött bele a liszt kanalanként, de nem csak önmagában, hanem  felváltva, a fehérje habjával elkeverve: 1 liszt, 1 tojásfehérje hab, 1 liszt, 1 tojásfehérje hab stb.

A sütőt alul sütés módra állítottam. A tepsiben elkentem a tésztát és alig tíz perc alatt megsütöttem. Nem vettem ki azonnal, elzártam a meleget és még a sütőben tartva  letakartam alufóliával. Pár perc pihenő után kivettem, fotóztam, megtöltöttem saját készítésű szilvalekvárral, feltekertem, fotóztam és ettem is. 

Nincsenek megjegyzések: