2017. március 19., vasárnap

Kettőt az egyben. Glutén és laktózmentes ischler és linzer.

A kisfiam nehezen tud választani, hogy melyiket süssem a kettő közül, így a legtöbbször mindkettőt szoktam. Egymás után gyúrom a linzert majd az ischlert külön-külön tálban, és egymás után szaggatom, sütöm ki, majd teszem össze őket.
Most az iskolába készítettem a kisfiamnak, hogy az osztálytársa szülinapján ő is sütizhessen. A kislányt nem tortával, hanem apró sütivel ünneplik.

Felirat hozzáadása

Linzer (kb. 14 sütemény)

Tészta:
2 tojás
20 dkg schär mix B liszt (nyújtáshoz rizsliszt)
1 kk gluténmentes sütőpor
60 g porcukor
12 dkg puha laktózmentes vaj
5 dkg őrölt mandula (kihagyható, de akkor ennyivel több liszt kell)
1 citrom reszelt héja
1 csipet vaníliapor

Töltelék:
sárgabaracklekvár


Üvegtálba porciózva a hozzávalókat sima gombóccá gyúrtam a tésztát. Lefedve negyedórát pihentettem. Rizslisztezett deszkán kinyújtottam kb. 4 mm vastagra és virág alakú formával kiszaggattam. 28 virág lett belőle. 14 virág közepét gyűszűvel kiszúrtam. Sütőpapírra sorakoztatva 180 fokon alig 10-12 perc alatt megsütöttem. Éppen csak annyira, hogy egy kis színt kapjon. (Az én sütöm nem túl jó, a sütési idő utolsó harmadában a felső sütést is be kell kapcsolnom, hogy ne csak alulról pirosodjon. Előbb nem, mert akkor a teteje ég meg. )

Amikor kihűltek, egy-egy kanálnyi lekvárral összeragasztottam az alsó részt a lyukas felső résszel. Porcukorral megszórtam a tetejét.

Ischler (kb. 14 sütemény)


Tészta:
12 dkg laktózmentes puha vaj
2 db tojás
12 dkg porcukor
25 dkg schär mix B liszt (nyújtáshoz rizsliszt)
1 kk gluténmentes sütőpor
10 dkg darált dió
1/2 kk őrölt fahéj

Töltelék:
kb 10 dkg savanyás ízű lekvár pl. meggy, áfonya, ribizli

A teteje:
kb. 20 dkg Tibi étcsokoládé
1 kk. olaj

Üvegtálba porciózva a hozzávalókat sima gombóccá gyúrtam a tésztát. Lefedve negyedórát pihentettem. Rizslisztezett deszkán kinyújtottam kb. 4 mm vastagra és kör alakú formával kiszaggattam. 28 kör lett belőle. Sütőpapírra sorakoztatva 180 fokon alig 10-12 perc alatt megsütöttem. Éppen csak annyira, hogy egy kis színt kapjon. (Az én sütöm nem túl jó, a sütési idő utolsó harmadában a felső sütést is be kell kapcsolnom, hogy ne csak alulról pirosodjon. Előbb nem, mert akkor a teteje ég meg. )

Míg hűlt, a csokoládét gőz felett felolvasztottam és kis olajjal fényesítettem és lazítottam.

Két lap közé egy-egy kiskanálnyi lekvárt tettem. Majd csak a tetejét kentem meg csokoládéval, mert a kisfiam úgy kérte. Egyébként teljesen is bele lehet mártani.

Nincsenek megjegyzések: