2008. szeptember 6., szombat

Csészényi

A pesti kávéházak többször élték fény korukat, gondoljunk csak az 1800-as évekre, majd a világháború előtti időszakra. Lassan, de újra kultúrája van a kávézóknak, cukrászdáknak, s a feléledését kíváncsian követem.

Már tíz évvel ezelőtt, amikor az érettségire tanultam mániámmá vált, hogy egy nagy adag tejeskávé és egy finom szelet sütemény mellett terítettem szét a tételeimet... ez azóta sem változott. Kávéházakba járok tanulni, vizsgák előtt felkészülni, lazulni, majd utána ünnepelni és idegességet levezetni.

Sok helyen jártam már, több kedvencem is van. Az egyik ezért, a másik azért. Bár a Csészényi Kávézóba még csak most jártam első ízben, a jó ízlésű zsúfoltsága, a berendezése, a széles kínálata, a kiszolgálás megfogott. A kávéőrlőkkel kirakott fal önmagáért beszél. Tetszettek az emberek is, akik beültek oda. Már várom, hogy visszamehessek!

Nincsenek megjegyzések: