2009. február 20., péntek

Brokkolis krumpli rakottas besamelmártással


Eredetileg egy gyermekeknek szóló szakácskönyvben találtam a receptet még tiniként. Kezdetekben sokkal egyszerűbben készítettem mint most. S emlékszem az első besamelmártások komoly problémát szereztek, és a fűszerezéssel is sokáig hadilábon álltam. De aztán belejöttem. Ez volt amúgy az első étel, amivel egy férfi szívét próbáltam elérni, sikeresen.



1 kg krumpli
1 fej brokkoli
20 dkg sonka
6-7 dl tej
10 dkg vaj + vaj a jénai kikenéséhez
5 dkg liszt
5-10 dkg sajt
2 gerezd fokhagyma
Só, fekete és fehér őrölt bors, szerecsendió
1 bio fűszerkocka vagy bio vegeta

A krumplit hajában jól megsózott vízben félpuhára főzzük. Ha kihűlt lehúzzuk a haját, és karikára vágjuk. Ez alatt az idő alatt félpuhára főzzük a brokkolit is, szintén jó sós-vegetás vízben.
Elkészítjük a besamelmártást. A tejet felmelegítjük, a vajat felolvasztjuk, állandóan kevergetve hozzáadjuk apránként a lisztet, s lassan a meleg tejet. Először csak egy kicsit, amivel szép zsemlemorzsa színűre pirítjuk, majd lassan adagolva, várva, hogy mindig visszasűrűsödjön, felöntjük a többi tejjel. Sóval, fehérborssal és frissen őrölt szerecsendióval bőven megszórva, továbbá a reszelt/zúzott fokhagymával ízesítjük.
A jénait kivajazzuk, egy sor burgonyát fektetünk bele, amit enyhén megsózunk és megborsozunk, erre jön a brokkoli, majd egy sor sonka, amit leöntünk egy kis mártással. Így folytatjuk, míg el nem fogynak az alapanyagok. A tetejére besamelmártás és reszelt sajt kerül. Lefedve puhára sütjük, a végén fedő nélkül pirosra olvasztjuk a sajtot a tetején.

Nincsenek megjegyzések: