2009. december 18., péntek

Paradicsomos burgonyagratin



Bár közeledik a karácsony, mi diétázunk. Mondhatni pont ezért? A szoptatás gyönyörű időszakának vége lett, Zalán úgy gondolta, köszöni, de nem kér többet belőle. Jó edeig próbáltam tenni ellene, de ő mégis szép lassan leszoktatta magát az anyatejről. Így elkezdődött nálam a regenerálódás ideje, szeretném mihamarabb visszanyerni az alakomat. És Maci is, hiszen ahogy egy Apához illik ő is kissé megpocakosodott. Így kedvenc szakácskönyvem lett újra az Alla Hjärtans Recept, illetve sokat fordítom az Alexandra kiadó zsírszegény ételek sorozatát.

A hét elején főzött egytálételnek előnye, hogy negyed óra alatt össze lehet rakni, a sütőben további félóra alatt készre sül, és egy adag 275 kalóriát nyom. Zsírtartalma 4,5 grammot tesz ki. S ami a legfontosabb némi változtatással 32 hetes Zalánunk is ehetett belőle.

Paradicsomos burgonyagratin (Tomat- och potatisgratäng)

2 vöröshagyma2 gerezd fokhagyma
1 ek. olívaolaj
1 doboz hámozott paradicsom konzerv
1 dl chili szósz (vigyázzunk, ha csípős akkor ne legyen több 2 evőkanálnyinál)
1 tk. cukor
1 babérlevél
1 tk. száraz kakukkfű, vagy néhány szál friss
1 zöldségleves kocka
1/2 l víz
só és bors
kb. 800 gramm- 1 kg főzőburgonya

A sütőt 200 C fokra melegítjük. A fél karikára vágott hagymát olajon megpirítjuk, annyira, hogy szép színe legyen, ennek érdekében meg is sózhatjuk (én kihagytam, mert Zalán is evett belőle, csak magunknak sóztuk meg a végén). Majd hozzáadjuk a fokhagymát, a chiliszószt és a paradicsomot (nálunk a chiliszósz is utóbb került bele). Fűszerezzük a cukorral (szintén utólag került bele), a babérlevéllel és a zöldségleves kockával (én szintén Zalán miatt só mentes "vegetát" használtam) kevergetve tíz perc alatt összerottyantottam. A felkarikázott krumplit jénaiba fektettem, rázuttyintottam a szószt és alufóliával letakarva bő fél óra alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: