2009. december 23., szerda

Sütőtökös padlizsánkrém

Karácsony után mindenképpen, de már előtte is ildomos könnyű ételeket fogyasztani, legalábbis mi igyekszünk így tenni. Az elmúlt napokban könnyű leveseket, egytálételeket ettünk, illetve különféle szendvicskrémeket. A sütőtökös padlizsánkrém úgy született, hogy kevés maradt mind két zöldségből, miután Zalánnak bébiételeket készítettem belőlük. Legutóbb, amikor szokásos módon nekiálltam a padlizsánkrémnek, hozzácsaptam a tököt is, ne legyen annyira kevéske.


Sütötökös padlizsánkrém

1/2 padlizsán
1/2 sütőtök (a két zöldség arányosan fele-fele arányban)
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 fej paradicsom
só, bors
1 ek. majonéz
kedv szerint kakukkfű, vagy bazsalikom
olaj

Fogtam a két fél zöldséget és sütőben puhára sütöttem, a végén még rá is grilleztem a tetejére. A padlizsánról lehúztam a héját, a tököt kikanalaztam a héjából. Egy mély serpenyőben a kockára vágott vöröshagymát olajon megpirítottam, majd kisebbre vettem alatta a hőt, és hozzáadtam a fokhagymát, tekertem rajta kettőt egy fakanállal, majd hozzáadtam a paradicsomot, és az elősütött padlizsán és tök húsát. Sóztam, borsoztam, ezúttal szárított bazsalikommal megszórtam. Fedő alatt összepároltam. A végén botmixerrel összezúztam, és hozzákevertem egy kis majonézt. Friss kiflire kentük, egy-egy szelet sajtot fektettünk a szendvics tetejére.

Nincsenek megjegyzések: