2010. január 8., péntek

Krémes bableves gombával


A diéta még mindig tart nálunk, így hétköznap továbbra is csak "vékonyan" igyekszem főzni. Ez a recept az Alexandra kiadó zsírszegény ételek sorozatából való. Igen laktató, mégsem hizlal. Egyszerűen, gyorsan elkészíthető. S ami igazán fontos, hogy igazi téli leves, ami ebben a mínusz 3 fokban plusz erény. Én annyiban módosítottam a receptet, hogy szárított helyett friss gombát használtam.

Krémes bableves gombával (2 személyre méretezve)

100 gramm nagy szemű fehér bab
25 gramm gomba
1 kis fej vöröshagyma
1 ek vaj+ 1 ek. olaj
0,5 dl tyúkhúsleves
só, bors
2 ek. petrezselyem


A babot szokásos módon reggel beáztattam és késő este neki álltam megfőzni. (Nálam fordítva működnek a dolgok, mivel ebéd nem csak nekem kell, hanem a férfiembernek is. Így inkább este főzök, mint hogy ezért hajnalban keljek, akkor örülök, ha Zalánmanó hagy aludni) Szóval áztató vízzel együtt, ahogy a Nagykönyvben meg vagyon írva felrakom főzni a zöldséget és vagy hozzáadom az előírt tyúkhúsleves alaplét, vagy ha az éppen hiány cikk idehaza, akkor a plusz vízhez egy tyúkhúsleves kocka ugrik. Miközben a bab elkezd rotyogni a fazékban, közben szépen, csendben megpucegálom és vékony karikákra vágom a hagymát. Majd egy kis lábosban a vajat felolvasztom és megfonnyasztom benne a hagymát, majd hozzádobom a gombát, és szépen hagyom kapjanak egy kis színt. A babnak kb. másfél óra kell, a vége felé hozzádobom a hagymás gombát, hagyom őket együtt érvényesülni. Ha késznek érzem, pürésítem, majd só, bors kerül bele pillanatnyi hangulatom és ízlésem szerint. Tálaláskor már csak a friss petrezselyem kerül bele. A férfiembernek úgy csomagolom, hogy belekavarom a levesbe.

Nincsenek megjegyzések: