2010. január 10., vasárnap

Serpenyőben sült csirke narancslében pácolt sárgarépával

Ez a receptet Az életerő konyhája c. Reader's Digest kiadványban találtam. Bár minimálisat változtattam rajta, az eredetiből egy adag állítólag 447 kalóriát tartalmaz. A szerzők szerint sárgarépa helyett ugyanilyen mennyiségű brokkolival, zöldbabbal is finom. Mi köret nélkül, önmagában ettük. Ha nem kellene a kilóimra figyelnem, akkor egészen biztosan krumplipürével tálaltam volna. Összefolyik a nyál a számban, ha arra gondolok, milyen isteni lehet ahogy a püré felszívja a szaftot. Emberem amúgy rizst választana hozzá, mert ő inkább azt kedveli a krumplinál.


Serpenyőben sült csirke narancslében pácolt sárgarépával

2,5 dl narancslé
3 ek. balzsamecet, vagy vörösborecet
4 szelet csirkemell filé (kb. 50 dkg)
¼ kk. só
1 csipet fekete bors
3 dkg liszt
2 ek. olaj
4 szál zöldhagyma, vékonyan felszeletelve
½ kk. őrölt koriander
4 közepes méretű sárgarépa szeletekre vágva
2 ek. összevágott petrezselyemzöld
1 narancs + 1. tk. méz

Első lépésben azt írja a recept, hogy keverjük össze a narancslét az ecettel. Ezt követően a csirkehúst sózzuk és borsozzuk be, majd forgassuk bele a lisztbe. Majd egy nagy serpenyőben, közepes hőfokra melegítve az olajat mindkét oldalát süssük kb. 3-3 percig, vagy míg kissé megbarnul, majd tegyük félre egy tányéron. Én grillezős (recés) serpenyőt használok, mert nagyon tetszik, hogy csíkosra sül a hús, mint a profi konyhákban.
A visszamaradt olajba a zöldhagymát, a koriandert és az ecettel kevert narancslevet forraljuk 30 másodpercig, s közben a serpenyő aljáról kaparjuk fel az esetlegesen odaragadt húsdarabkákat. Megjegyzem, én egész koriandert használok, amit mozsárban török össze. A frissen őrölt, tört fűszereket jobban kedvelem az előre tördeltnél. Forralás után adjuk hozzá a sárgarépát és a csirkehúst. S persze a húsból kifolyt jó kis pecsenyelét is tegyük bele (ha fogyózunk még sem ehetjük meg friss fehér kenyérrel) Forraljuk fel, majd alacsony hőfokon fedő alatt főzzük, amíg a csirke átfő, a sárgarépa meg megpuhul. Kb. 20 perc.
A recept nem írja, de én cikkekre belevágtam egy narancsot is, amitől kissé savanyúbb, de intenzívebb lett az egész. Ezt amúgy egy teáskanálnyi mézzel egyensúlyoztam.
Tálalás előtt petrezselyemmel szórjuk meg.

Nincsenek megjegyzések: