2011. szeptember 20., kedd

Reggeli csokoládétorta

Éppen postoltam volna, amikor egyszer csak elment az áram az egész környéken. Pedig mielőtt a gyerek felébred, szeretek egymagam kiülni az erkélyre, s csendben ébredezni, vagy álmodozni? Na, nem riasztók hangzavarában. Megszólalt az összes ahogy nem kaptak naftát. Az álmodozásból így egyértelműleg ébredezés lett, amire az eső is csak rásegített. Még jó, hogy derítőnek maradt még egy szelet csokitorta.  




Csokoládés torta


170 g vaj
11/2 bögre nádcukor
1 tk vaníliás nádcukor
3 tojás
2 bögre fehér finomliszt
1 bögre tönkölybúza liszt
másfél tk sütőpor
3 ek cukrozatlan kakaópor
másfél bögre tej

A tojásokat lágyan felvertem. A vajat a két féle cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásokat is. Egy másik tálba elszitáltam a kétféle lisztet, hozzákevertem a sütőport és a kakóport. Óvatosan hozzáadagoltam a tojásos masszához. Az egészet kivajazott tortaformába öntöttem és 190 foko tűpróbáig sütöttem. (50-55 perc) Még tíz percig a formában hagytam állni, majd rácsra raktam. Míg hűlt elkészítettem rá a csokoládémázat:

1 tábla tejcsokoládé
80 gramm vaj
3 ek nádcukor
fél bögre tejföl

Gőz fölött megolvasztottam a hozzávalókat, majd rákentem a tortára. A tetejére fehér csokoládéforgácsot szórtam.

Nincsenek megjegyzések: