2012. március 12., hétfő

Mangalica kolbász

Sokaknak rettenetes lehet, szerencsére én csak ritkán gondolok bele, hogy mennyi mindent nem, illetve csak módjában ehetek, hacsak nem akarok nem jól lenni (ritkán, de előfordul. pl. a szalagos fánk nagyon nem jött be) így hát mellőzöm, amit kell. A szénsavas italok kimondottan kerülendők, egy kezemen tudom megszámolni, hányszor ittam, egy-egy decinyi bubis vizet vagy üdítőt, amióta megműtöttek. 
A kolbász is tabu. A zsírtartalma, a füstölés, az erősebb fűszerezés és az egyéb adalékanyagok miatt. 
Viszont, a Kézműves Magyar Ízek vásárán beneveztem egy mangalica csemegére, mert nem vészesen fűszeres, se nem zsíros, és még adalékanyagtól is mentes.


Mangalica kolbász


Arról már nem is beszélve, hogy teljesen felesleges volt azon aggódnom, hogy csak meg ne romoljon a horror áron vásárolt egészségesebb finomság, mert miután ettem is belőle három szeletnyit egy kis kenyéren, a fiam annak háromszorosát befalta pótvacsora gyanánt. Hamarább el fog fogyni, mint terveztem. De remélem, azért fut belőle egy adagnyi kolbászos bundás kenyérnek, mert az minimális olajjal az actifry-ban is kisüthető. Az actifry az én "megmentőm" a benne sült krumplit, rántott húst és egyéb rántott dolgot én is megehetem!


Bundás kenyér actifryban sütve


8 szeletnyi bagett 
2 tojás
8 karika kolbász
csipet só
1/2 mérőkanálnyi olaj


A két tojást a sóval felverem, majd hozzákeverem az olajat is. Két fél bagett közé két szelet kolbász teszek, majd összefogom, és a tojáshabbal bebundázom szendvicsnek a kenyérszeleteket. Az actifryból kiveszem a keverőlapátot, és a négy szendvicset belehelyezem. 4-4 percig sütöm a kenyereket mindkét oldalukon. Ha nem kéne a gyomromra vigyázni a tojásba még sajtot is reszelnék. Vagy megteszem, de a kolbászt kihagyom. Akinek a gyomra teljesen egészséges, tegye bele mindkettőt! 

Nincsenek megjegyzések: