2012. május 30., szerda

Habos-gyümölcsös muffin

Nem vagyok valami nagy muffin rajongó. Pedig elég sok félét sütöttem már. A nagy szakácsok receptjeit, egy valag Svédországból hozottat, egy másik nagy adagnyit amit Németországban élő ismerőseim adtak. Ez sem hűha, de legalább kicsit más. A tojáshab a tetején, és az alá kent gyümölcs lekvár dob számomra egy pluszt. Igaziból mindegy is, hogy milyen alapreceptet választunk. A lényeg, hogy tegyünk bele gyümölcsöt, ahogy kivettük a sütőből a kész tésztára kenjünk olyan lekvárt, amilyen gyümölcsöt beletettünk, és kenjük meg tojásfehérje+porcukor felvert habjával és toljuk vissza a muffinokat a sütőbe még öt percig. A képen barackos muffin készült. Bio konzerv barackból és baracklekvárból.



Muffin alaprecept  (tizenkettő lesz belőle)


10 dkg puha vaj,
12 dkg cukor,
1 csomag vaníliás cukor,
2 egész tojás,
20 dkg finomliszt,
1/2 csomag sütőpor,
1 dl tej
csipet só
30 dkg darabolt gyümölcs (szamócával-eperrel isteni, barackkal kimondottan édes, almával különleges, meggyessel könnyű)
6 ek. lekvár - ugyanolyan, mint amilyen gyümölcsöt beleraktunk
4 tojás fehérje
10 dkg porcukor


A szoba-hőmérsékletű vajat habosra keverem a cukorral, hozzáadagolom a vaníliáscukrot és addig keverem, míg egyenletesen sűrű masszát nem kapok. Ekkor egyenként hozzákeverem a tojásokat is és hozzáadom a tejet is. Külön keverőtálban a lisztet a sóval és a sütőporral elvegyítem, majd elkeverem a száraz anyag masszával. Óvatosan keverjem bele a megálmodott gyümölcsöt. 170 C fokra előmelegített sütőben, mosogatás kímélően szigorúan papírba töltve készre sütöm. Amikor már látom kezd barnálodni a tetejük, már verem is habbá a tojásfehérjét a porcukorral, hogy a még meleg sütikre gyorsan rákenhessem először, a muffinonként kimért egy teáskanálnyi lekvárt, majd megkenhessem a tetejüket a tojásfehérje habbal is. Gyorsan vissza is tolom a sütőbe az egészet, nem többre mint öt perc. Ezt a változatot ilyen melegben szigorúan hűtőben tárolom! 

2 megjegyzés:

Kati írta...

Isteni lehet, én muffin imádó vagyok, de sosincs türelmem krémet/habot készíteni hozzá.
Nagyon jók ezek az Ikeás kapszlik, nekem eddig ezek váltak be a legjobban:)

Eperlány írta...

Ezzel az egyszerű megoldással hab is van hozzá. Nem nagy fakszni. Viszont az is jó megoldás, ha már szereted az Ikeás kapszlikat (szerintem is az egyik legjobb) hogy vásárolsz az élelmiszer boltjukban kész vaníliakrémet. Nagyon finom, és nem kell vele mást csinálni, csak kinyitni és rányomni a sütikre! :-) És persze nem nézni, mennyi vacak van benne! Én sajnos azok miatt csak ritkán vethetem be, olyankor nem gondolok erre!