2009. március 12., csütörtök

Citromos kalács


Újabban reggelire házi joghurttal müzlit eszünk vagy magam sütötte süteményt tejeskávéval, kakaóval esetleg tejjel. Legutóbb citromos kalács került az asztalunkra. Mióta Mazsola a pocakomban van szívesen eszem fagylaltban vagy süteményben a citromot. Sőt tésztában is. A nagyon citromos teáról és a limonádéról nem is beszélve.
16 ek. liszt
9 ek. kukorica keményítő
1/2 csomag sütőpor
1 citrom
12 dkg cukor
12 dkg vaj
fél vanília
2 tojás
20 dkg porcukor
A lisztet, a kukoricakeményítőt és a sütőport összekevertem, hozzáreszeltem a citrom héját és belecsavartam a gyümölcs levét, amiből két evőkanálnyit megspóroltam a mázhoz. Hozzáadtam a cukrot, a felolvasztott vajat, a kikapart vaníliát és a tojásokat. A jól elkevert tésztát beleöntöttem egy kivajazott, kilisztezett formába és 180 fokra előmelegített sütőben bő fél óra alatt készre sütöttem. A kihűlt sütemény tetejét bevontam a félretett citromlevéből és porcukorból készített mázzal.

Nincsenek megjegyzések: