2008. augusztus 16., szombat

Cukkini

Különösképpen nem szerettem a cukkinit, csak rántva. Majd jött a mártogatós, a cukkinis quiche, a cukkini-főzelék, a cukkini leves, majd megismertem Fűszeres Eszter cukkinis szószát és azóta a rabjává váltam. Egyetlen egy problémám a recepttel, hogy folyton elkeverem valahová, gyakran azt is elfelejtem, kitől is vettem "kölcsön". Hogy legközelebbre is meglegyen, inkább megosztom másokkal itt, hogy megtaláljam.

Fűszeres Eszter cukkini szósza mascarponéval

Hozzávalók:

2 kicsi cukkini
4 gerezd fokhagyma
2,5 dl tejszín
20 dkg mascarpone
5 dkg kéksajt
2 tojás sárgája
só, borsszerecsendió
4-5 levélke zsálya
5 dkg vaj
2 ek extraszűz olívaolaj

A cukkínit lereszeltem nagy lyukú reszelőn. Megsóztam, majd kinyomkodtam a levét. Egy serpenyőben megolvasztottam a vajat, beledobtam az összezúzott fokhagymát, kettőt kevertem rajta, és hozzáadtam a cukkinit. 5-6 percig pároltam, fűszereztem, és belekevertem a mascarponét, és kicsit összefőztem. Elkevertem a tejszínt a tojás sárgákkal, és ráöntöttem a cukkínis masszára. Csak egy rottyanásnyi időt adtam neki, és le is tekertem a lángot, nehogy kicsapódjon a tojás, vagy a vaj a tejszínnel. Miután elzártam, csak akkor kevertem bele a kéksajtot, és az olívaoljat. Egyszerű tésztával, kevés parmezánnal is kiadós étel.

Az eredeti itt olvasható: http://fuszereslelek.blogspot.com/2008/04/cukini-szosz-tortellini.html




Nincsenek megjegyzések: