2008. augusztus 17., vasárnap

Spenótos lasagne


Versenyt űzök abból, hogy minden piacmustrám alkalmával felfedezzek valami különlegességet, vagy legalábbis megtaláljam a szezonális áru legolcsóbb kínálatát. Kedvenceim azok a nénik és bácsik, akik a kertjükből összeszedett finomságokat árulják, és még patika mérlegen számolják a mennyiséget. Így vittem haza 100 forintért egy óriási hosszú sárga tököt, negyvenért egy csomag mini jég csap retket, kétszázért fél kiló spenótot, százhatvanért egy kiló apró szemű, nap ízű paradicsomot.

Kolleganőimet hívtam meg ebédre a minap, egyikük miatt kihagytam most a gombát, de egyébként elmaradhatatlan. Általában spagettivel készítem.

Spenótos spagetti, most lasagne
4 személyre

Fél kiló friss vagy 25 dkg mélyhűtött spenót
1 csokor zsenge sárgarépa
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
15 dkg sonka
20 dkg gomba
10 dkg bacon
15 dkg sajt
2,5 dl tejszín
só, bors
kakukkfű
olíva olaj

+ a megfelelő tészta

A hagymát a baconon és némi olíva olajon megdinsztelem. Majd hozzá dobom a kockára vágott sonkát, a közepes vastagságú karikákra szeletelt sárgarépát, és egy kis idő múlva a negyedelt gombát. Jól összefonnyasztom, majd jöhet a spenót. Némi víz alá, ha nem enged eleget, és fedő alatt párolom. Só, bors, kakukkfű, zúzott fokhagyma megy még bele. Néha rám jön és oregánót, vagy bazsalikomot is adok hozzá. A legvégén a tejszínt sem hagyom ki. Nem keverem össze a kifőtt tésztával, mert 'randa, de finom".

Lasagne változatban kivajazott, zsemlemorzsázott jénaiban rétegzem egy doboz tésztával, és ha kell a rétegek között besamellel meglocsolom, de most például kihagytam, mert elég leveses volt a friss spenót miatt.

A szokásos besamell: 4 dkg olvasztott vajra, 4 ek. lisztet szépen megpirítok és 4 dl meleg tejjel sűrűre főzök. Sóval, borssal és szerecsendióval ízesítem.



Nincsenek megjegyzések: