2008. október 12., vasárnap

Fűszeres rizsesrák


A recept egy svéd könyvből van, címe, ha jól fordítom: Recept minden szívnek. Eredetiben: Alla Hjärtans Recept. S a Szív és Tüdő Alapítvány kiadásában jelent meg, és a svéd gyógyszertárak terjesztik. Ha nem jól értelmeztem, várom a segítséget!

Amúgy nagyon könnyű, és végtelenül hamar készen van, még akkor is ha a rák farkincák mélyhűtöttek, a rizs főzése alatt forró vízben hamar felolvad. Az egész, tálalással együtt, húsz perc alatt elkészült.

1 doboz (két csomag) vadrizs mix
2 db kaliforniai paprika
1 csomag újhagyma, vagy egy kisebb sonkahagyma
1 ek felolvasztott vaj + 1 ek olívaolaj
2 tk curry
só és bors
400 g tisztított rákfarok
1/2 lime
1 fél csomag petrezselyem

Tálaláshoz: egy kicsi metélőhagyma, pár kanálnyi natúr joghurt

A rizst a dobozon feltüntetett előírás szerint megfőztem. A felolvasztott vajon és olaj keverékén megfuttattam az újhagymát, hamar hozzátettem a rákot és a petrezselymet, megborsoztam, éppen csak hogy megforgattam, nehogy keményre főzzem a rák húsát. Hozzátettem a rizst, sóztam, elkevertem benne a curryt, meglocsoltam a lime levével. Letakarva pár percig alacsony hőfokon pár percig pároltam még.
Tálalásnál joghurtot kanalaztam mellé, amit megszórtam a metélőhagymával.

A recept kb. 286 kalória, és 5,6 g a zsír tartalma

Nincsenek megjegyzések: