2009. július 22., szerda

Áfonyás muffin lime-al



Svédországból - a rokonaimon túl- a blåbär, egy az egyben fordítva, kék bogyó, vagyis az áfonya hiányzik még nagyon. A kissé fanyar, mégis édes gyümölcs, nem csak nagyon ízletes, hanem sokféleképpen fel is dolgozható. Egyetlen egy hibája, hogy itthon ritkán elérhető, és akkor is eléggé drága. Így nem is kell gumikesztyűs óvintézkedésbe fognunk a feldolgozásakor, mert kis mennyiségben még le lehet könnyen mosni a kezünkre és a szánkra ragadt kékes-fekete foltokat.

Áfonyás muffin lime-al (12 darabhoz)

3 dl liszt
2 tk. sütőpor
1 csomag vaníliáscukor
1 tsk őrölt kardemum
1 dl cukor
1 dl tej
5 dkg olvasztott margarin
1 dl joghurt
2 tojás
kb. 10 dkg áfonya
1 lime


A lisztet, a sütőporral, a kétféle cukorral és a fűszerrel összekevertem egy tálba. Egy másikban ugyanezt tettem a tejjel, a margarinnal, a joghurttal, a tojásokkal és a lime kifacsart levével. Majd ahogy ez a muffin tésztánál szokás a száraz és nedves alapanyagokat vegyítettem egymással. Mindezt a muffin formákba kanalaztam, és mindegyik tetejére szórtam 6-6 szem áfonyát. Mielőtt betettem a 200 C fokra izzított sütőbe, még letakartam a kis sütiket. Így kb. harminc perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: