2011. április 30., szombat

Vacsora két személyre

Lassan csak meg tanulok főzni két személyre, már mint másfélre. Mert kettőre főztem Zalán születése előtt is, na de Zalán étvágya és pillanatnyi kedve kiszámíthatatlan. Van hogy hetekig nem eszik banánt, aztán most két hete napi egyet. Így inkább kicsivel több mint egy személyre főzök, és lehetőleg egy ételt maximum csak kétszer eszünk, illetve eszek én, ha neki nem kell. Így elég jól sikerült a muszaka is, egy padlizsánból, egy cukkiniből, három krumpliból és 26 dkg-os húsból. Most nem a saját receptem, hanem a Stahl könyvtára féle Volt egyszer egy tavernám, Tom muszakája alapján.

Így készült ma a ribizli leves és a lencsefőzelék is. S így készül holnap a görög csirke is. Ha már van itthon friss bazsalikomom. Végre, végre nekem is van itthon, egy karnyújtásnyira friss fűszernövényem! S már nem is csak bazsalikom és rozmaring, hanem már petrezselymem is van! Régi barátoktól kaptam ez utóbbit ma délelőtt! El vagyok kényeztetve! A kedves új szomszédok a virágföldről gondoskodtak, autóval leszállították a tíz kilót, így a növények már ládában illetve szép cserépben, kaspóban díszitik az erkélyünket.

Tom muszakája 2 személyre (az eredeti recept 12 főre szólt)

1 padlizsán, 1 cukkíni, 3 közepes burgonya,

a húsmártáshoz: 1 kis fej hagyma, 1 tk. olívaolaj, 25-30 dkg darált marhahús, 1 paradicsom, 1 kk őrölt fahéj, 1/2 tk. tört szegfűbors, 1dl paradicsomlé, 1/2 dl vörösbor (nálunk Zalán miatt víz), 1 kk. szárított oregánó, 1 ek. apróra vágott petrezselyem, só, és bors

besamelhez: 2 ek. vaj, 2 ek. liszt, 2,5 dl forró tej, só, bors, őrölt szerecsendió, 1 tojás, 1 ek. sajt, 1-1 csipetnyi őrölt fahéj és szerecsendió, só, bors

A padlizsánt és a cukkinit besóztam, állni hagytam, majd lecsöpögtettem és teflonban némi olíván megsütöttem. A burgonyát karikákra vágtam és olajban kisütöttem. Papírra szedtem, megsóztam, félretettem. A húsmártáshoz a hagymát előző este olajon megpirítottam, hozzáadtam a húst, a recept szerint szürkésbarnára pirítottam, hozzáadtam a többi hozzávalót és fedő alatt 30 percig főztem. És ahogy javasolta Tom, egy éjszakára állni hagytam.

A besamelt a szokásos módon elkészítettem, és mivel nem tudok eltérni megszokottól a jénait nem csak kiolajoztam, hanem zsemlemorzsával le is szórtam. Egy sor padlizsán, rá a burgonya, rá a húsmártás, rá a besamel fel, amire rácsücsültetem a cukkini karikákat és végezetül leöntöttem a maradék besamelel, amire szórtam még sajtot. Most cheddart, mert se kefalottíri, se parmezán nem volt otthon. Forró sütőben három negyed óra alatt megsütöttem. Madársalátával és reszelt céklával (készen kapható) tálaltam magamnak.

2 megjegyzés:

Icus írta...

Örülök,hogy megoldódott a virágföld kérdés.
És látod, apró örömök is örömök. Szép napot kívánok Nektek.

Eperlány írta...

Oh, igen. Csodaszépek. Jaj, jó hogy említed. Kemo nap van, ilyenkor feledékeny vagyok, és öntöznöm kell a szépségeimet!
Köszönöm a figyelmet!
Eper